Yöneticilik Nedir

Yöneticilik Nedir?

Geçmişte yönetim üstüne birçok çalışma yapılmış. Akademik olarak yöneticilik için bir milat atanmış olsa da aslında yönetmek insanlık tarihi kadar eskilere dayanıyor. Yönetimin bilimselleştirilmesi ise tarihin ilerleyen dönemlerinde karşımıza çıkıyor. Bugün sizlerle yöneticilik nedir sorusuna cevap arıyor olacağız.

Yöneticilik Akademisi Programımız Mutlaka İncelemediyseniz mutlaka bakmanızı öneririm. (Tıklayınız)

Peki yöneticilik aslında nedir? Yönetici kimdir?

Bu dersimizde anahtar tanım ile tanışacaksınız:

Yöneticilik, kurulu sistemi dengede tutmak, dengesizlik olduğunda ufak dokunuşlarla tekrar yola sokmak ve bu dengeyi gözetmektir.

Yönetici ise bu dengenin korunmasını sağlar. Dengeyi korumak ve bu dengeyi yönetmek yöneticinin görevidir.

Yöneticilik Nedir?

Yöneticilik denildiğinde genelde aklımıza ilk gelen, bir iş yerinde yöneticilik pozisyonunda bulunan kişilerdir. Oysaki yönetme işi ve genel anlamda yöneticilik hayatımızın her alanında ve her yaşta karşımıza çıkar. Mesela evde ev yönetimi kavramı vardır. Faturalar düzgün ödeniyor mu? Buzdolabı dolu mu? Arızalı musluk için biri çağrıldı mı? Hemen hepimiz hayatımızın bir noktasında evimizi yönetme sorumluluğunu üstlenmişizdir. Küçük yaşta okulda karşılaşırız yöneticilik kavramı ile… Öğretmenlerimiz, müdürlerimiz eğitim hayatımızdaki yönetici figürleridir.

Aslında hayatın her alanında yöneticilik kavramı aynı temelden yola çıkar: Yönetme işini yapan kişidir yönetici.

İş hayatında, en basit anlatımı ile sorumlu olduğu işletmeyi çalıştıran kişidir. Kurulu sistemin düzgün ve doğru işleyişi yöneticinin işidir. Elindeki mevcut insan kaynağını kullanarak, insanlar vasıtasıyla bir işi yaptırarak o işi devamlı kılar.

İyi bir yöneticide olması gereken özellikler nedir?

İşte asıl sorulması gereken soru budur. Herkes yöneticilik pozisyonuna getirilebilir ama o koltuğa oturan herkes iyi bir yönetici olamaz. İyi bir yönetici olmanın da gerektirdiği meziyetler vardır.

Yönetici insanlar vasıtasıyla işi yaptıran kişidir, demiştik. İşinin özü, insanların düzgün ve doğru şekilde çalışmasını sağlamak olan bir kişinin, en başta insan ilişkilerinden anlaması gerekmektedir. İyi bir yönetici çalışanlarını dinlemeyi bilmelidir. Çalışanlarının rahatlıkla ulaşabildiği, iş yerinde olup bitene hakim bir yönetici mevcut sorunları da büyümeden çözerek daha huzurlu bir iş ortamının sağlanmasını mümkün kılar. İyi insan ilişkileri özelliği empatiyi de içerir. İyi bir yönetici empati kurabilmeli; gerektiğinde kendisini çalışanının yerine de koyabilmelidir.

İyi bir yöneticide eleştirel düşünme yeteneği de gelişmiş olmalıdır. Eleştiriye açıktır ve hatalarından ders alarak onlar doğrultusunda hem kendisini hem de sorumlu olduğu işyeri veya departmanını geliştirir. Bir karar vermeden önce konuyu iyi şekilde analiz eder.

Zaman yönetiminden anlar. Zamanı doğru yönetmek iş verimliliği açısından büyük önem taşır. Dolayısıyla iyi bir yönetici zamanını efektif bir şekilde yönetebilmeyi de bilmelidir.

Dürüst ve adil olmak da iyi bir yöneticide bulunması gereken özellikler arasındadır. Çalışanlar yöneticinin dürüst ve adil yönetimine ne kadar inanırsa, iş verimliliği ve işe bağlılık da o oranda artacaktır.

Ben de iyi bir yönetici olabilir miyim?

İyi haber, isteyen ve kendisini geliştirmeye açık herkes iyi bir yönetici olabilir. Çünkü yukarıda saydığımız tüm özellikler ve daha fazlası öğrenilebilir.

Türkiye’de “yönetici” denildiğinde genelde akla daha olumsuz örnekler gelmesi, yöneticilerin kendini geliştirmeye yönelik yeterli isteğe sahip olmamasından veya kendisinde herhangi bir eksiklik görmeyen bir karakter yapısına sahip olmaktan kaynaklanabiliyor.

Oysaki bir kişi yönetici pozisyonuna geldikten sonra kendisine şu soruları sormalı:

-Nasıl daha iyi yöneticilik yaparım?

-İş yerinde verimliliği artırabilmek için neler yapabilirim?

-Çalışanlarımın işlerine daha çok sahip çıkması ve istekle çalışmasını nasıl sağlarım?

Hayat, sürekli bir değişim sistemine tabi şekilde devam ediyor. Değişime ayak uydurabilmek ise kendini geliştirmekten, yeni bilgilere ve sistemlere ayak uydurabilmekten geçiyor.

Peki yeni bilgilere ve yeni sistemlere nasıl adapte olacağız? Kendimizi nasıl daha donanımlı hale getireceğiz? Yaptığımız her işte nasıl daha iyi olacağız?

Cevabı çok basit: Kendimizi eğiterek.

Geldiğimiz pozisyon ve yaşımız ne olursa olsun eğitim yolculuğumuza devam ederek, kendimizi geliştirmemiz mümkün.

Eğer iyi bir yönetici olmak istiyorsanız, ya da yöneticilik hedefinize varmadan önce kendinizi bu pozisyona en iyi şekilde hazırlamak arzusundaysanız Liderlik Okulu’nda sizler için hazırladığımız içeriği zengin eğitim programlarımıza göz atmayı unutmayın.

0
Eğitim Sepeti
  • No products in the cart.