fbpx

Pazarlama Araştırması Süreci Hakkında Merak Edilenler

Pazarlama Araştırması Süreci Hakkında Merak EdilenlerPazarlama araştırması süreci; pazarlama araştırmasının düzenli olarak birbirini izleyen değişmelerle gelişip oluşmasıdır.
 
İnceleyin >> PROFESYONEL PAZARLAMA ARAŞTIRMASI UZMANLIĞI EĞİTİMİ 
 
Pazarlama araştırması süreci;

  • problemin tanımlanması,
  • probleme uygun yaklaşım geliştirilmesi,
  • araştırma tasarımının belirlenmesi,
  • veri toplama veya alan çalışması,
  • verilerin analizi,
  • raporlama ve sunumdur.

Problemin tanımlanması; problemin iyi tanımlanması işin yarısını gerçekleştirmek anlamına gelir. Her belirti problem değildir. Belirtilerden yola çıkarak gerçek problemi tanımlamak gerekir.
Pazarlama araştırması problemi belirlenirken yapılan hatalar; problemi çok geniş tanımlamak ve problemi çok dar tanımlamaktır. Problemi çok geniş tanımlamak, diğer aşamalar için rehberlik yapmamayı sağlar. Problemi çok dar tanımlamak ise sorunun önemli bileşenlerinin göden kaçırılmasına neden olur.
Probleme uygun yaklaşım geliştirilmesi; analitik çatı ve model, araştırma sorusu ve hipotezler ve ihtiyaç duyulan bilginin ayrıntılarının belirlenmesi ile probleme uygun bir yaklaşım geliştirilir.
Araştırma tasarımının belirlenmesi; araştırmacı problemin her bir alt unsuruna analitik çatı ve modellere, araştırma sorusu ve hipotezlere odaklanarak hangi bilgileri elde etmesi gerektiğini belirleyebilmelidir.
Veri toplama veya alan çalışması; ihtiyaç duyulan bilgiler belirlenir, araştırmanın keşfedici, betimleyici veya nedensel evreleri planlanır. Ölçüm ve ölçekleme süreçleri belirlenir. Örneklem ve örneklem süreçleri belirlenir ve veri analizi için plan oluşturulur.
Verilerin analizi; elde edilen bilgiler doğruluk ve bütünlük açısından incelenerek, doğruluğundan şüphe duyulanlar elenir. Elde kalan bilgiler istatistiksel bir yazılımda kodlanır ve gerekli analizler yapılır.
Raporlama ve sunum; analiz sonuçları pazarlama araştırmacıları tarafından hazırlanır ve karar alma işlemini işletme yöneticilerine ve ilgili pazarlama danışmanları yapar.
Biz pazarlama araştırması kavramını en ince ayrıntısına kadar araştırdık ve bunun sonucunda kapsamlı bir online eğitim programı hazırladık.
Hazırladığımız bu eğitim programı ile birlikte bir de uluslararası geçerliliği olan bir sertifikaya sahip olma fırsatı sunduk.
Hazırladığımız bu eğitim programını detaylı bir şekilde incelemek ister misiniz?
HEMEN AŞAĞIDAKİ LİNKİ TIKLAYARAK BİLGİ ALABİLİRSİNİZ…

PROFESYONEL PAZARLAMA ARAŞTIRMASI UZMANLIĞI EĞİTİMİ