Halkla ilişkiler tanımı; bir işletmenin, kurumun ya da örgütün bağlantı kurduğu ya da kurabileceği kimselerin anlayış, sempati ve desteğini elde etmek ve bunu devam ettirmek için yaptığı sürekli ve örgütlenmiş bir yönetim fonksiyonudur.
Temelinde ikna, söz söyleme, algı kavramları yatmaktadır.
İnceleyin >> BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİ
Halkla ilişkiler nedir? Ne değildir?
Halkla ilişkiler, bir yönetim fonksiyonudur.
Halkla ilişkiler, kurumun ya da kişilerin itibar yönetimidir.
Halkla ilişkiler, kurumların, markaların ve kişilerin yansımasıdır. Bu yansımalar ise halkla ilişkilerin sonucudur.
Halkla ilişkiler, iletişim sürecidir, bütünsellik taşır.
Halkla ilişkiler, bugünü kurtarma amaçlı değildir, süreklilik gerektirir.
Halkla ilişkiler, müşteri ilişkileri değildir.
Halkla ilişkiler, sadece basınla ilişkiler değildir.
Halkla ilişkiler, danışma masası değildir.
Halkla ilişkiler, şikayetler veya öneriler niteliğindeki posta kutusu değildir.
Halkla ilişkiler, şirketlerin idari işleri değildir.
Halkla ilişkiler yönetime danışmanlık işlevi ve pazarlama iletişimine verdiği desteğin yanında, çok farklı alanlara uygulanabilir.
Halkla ilişkiler belirtilmiş hedef kitleleri etkilemek için hazırlanmış, planlı, inandırıcı bir haberleşme çabasıdır.
Doğru olanı yapıp halk tarafından beğenilmektir.
Halkla ilişkiler bir kuruluşun iç ve dış çevreleriyle iyi ilişkiler kurar ve bu ilişkileri yönetir.
Halkla ilişkiler kamuoyu hakkında yönetimin kamuya karşı sorumluluklarının neler olduğunu saptar. çevrede meydana gelen değişmeler karşısında yönetimi uyarır.
Halkla ilişkiler, belirlenmiş hedef kitlelerle dürüst ve sağlam bağlar kurup geliştirerek onların olumlu inanç ve eylemlerle yönetilmesini sağlar.
Biz halkla ilişkiler kavramını en ince ayrıntısına kadar araştırdık ve bunun sonucunda kapsamlı bir online eğitim programı hazırladık.
Hazırladığımız bu eğitim programını detaylı bir şekilde incelemek ister misiniz?
HEMEN AŞAĞIDAKİ LİNKİ TIKLAYARAK BİLGİ ALABİLİRSİNİZ…
BASIN YAYIN VE HALKLA İLİŞKİLER EĞİTİMİ