Fiyatlandırma

Yöneticilik ve Liderlik İpuçları #44

Fiyatlandırma

Pazarlamacıların yüzleştiği bir numaralı problem fiyatlandırmadır. Birçok şirketler fiyatlandırmayı yanlış yapıyorlar. Problem o zaman ortaya çıkıyor ki, şirketler satış hacimlerini arttırmak için ürünün fiyatını çok fazla düşürüyorlar.

Lakin, fiyat düşüren şirket müşterilerine kendi ürününün yüksek fiyata laik olduğuna inandırsa bu daha doğru olurdu. Diğer problem şudur ki, fiyatlandırma müşteriyi memnun etmek için değil, daha fazla kar elde etmek için yapılıyor .

Pazarlamacılar fiyatlandırma yaparken unutmamalılar; tüketiciler nadiren fiyata göre alışveriş yapar. Aksine bazen tüketiciler fiyata göre değil de ürünün faydasına önem verirler.

Fiyatlandırma, Fiyatlandırma Nedir, Fiyatlandırma Kavramı