Fiyat ve Şirket Hedefleri Nedir?

Fiyat-ve-şirket-hedefleri-nedir“Fiyat” günlük hayatımızda bu kelimeye sık sık rastlıyoruz. Şu ürünün fiyatı ne kadar? Bunun fiyatı ne kadar? vs. Çünkü her bir ürünün, hizmetin bir fiyatı vardır.

Fiyat, şirkete gelir yaratan tek pazarlama karması elemanıdır. Diğer tüm elemanlar (ürün, tutundurma, dağıtım) maliyet yaratırlar.

Fiyat değişmelerinin satışlar ve kârlar üzerinde kısa dönemli etkisi, reklamın ya da diğer karma elemanlarının değişmesiyle yaratılacak etkiden çok daha yüksektir. Aynı zamanda fiyat bir hayli esnek bir araçtır.

Fiyatın önemi bazı durumlarda diğer pazarlama karması elemanlarına göre daha da artar. Özellikle ülke ekonomisinin durumu ve tüketicilerin satın alma gücü, fiyatın pazarlama faaliyetlerindeki önemini çok yakından etkileyebilmektedir.

Gelişmemiş veya az gelişmiş ekonomilerde ve alım gücü düşük toplumlarda ise fiyat, satın alma davranışlarını en fazla etkileyen unsurdur.

Fiyattan bahsetmişken biraz da fiyatlandırmadan bahsedelim. Peki, fiyatlandırma nasıl oluyor?

Pazarlamacıların yüzleştiği bir numaralı problem fiyatlandırmadır. Birçok şirketler fiyatlandırmayı yanlış yapıyorlar. Problem o zaman ortaya çıkıyor ki, şirketler satış hacimlerini arttırmak için ürünün fiyatını çok fazla düşürüyorlar.

Lakin, fiyat düşüren şirket müşterilerine kendi ürününün yüksek fiyata laik olduğuna inandırsa bu daha doğru olurdu. Diğer problem şudur ki, fiyatlandırma müşteriyi memnun etmek için değil, daha fazla kar elde etmek için yapılıyor .

Pazarlamacılar fiyatlandırma yaparken unutmamalılar; tüketiciler nadiren fiyata göre alışveriş yapar. Aksine bazen tüketiciler fiyata göre değil de ürünün faydasına önem verirler.

Pazarlama danışmanı Kevin Klensi`ne göre yalnız fiyatı hedefleyen işletmeler “kendi paralarını masanın üzerine bırakıp gidiyorlar”. Yani sadece fiyat değil de müşterini tatmin etmek de çok önemlidir.

Peki, rakip şirket fiyatları düşürürse bizim şirketimiz ne yapacak? Bizde mi fiyatları düşürelim? Bu gibi sorunlardan en iyi çıkış yolu fiyatları indirmek değil, onu arttırmakla müşteriyi kendi ürününüzün ne kadar kaliteli, değerli olduğuna inandırmanızdır.

Şirket kendi ürünlerinin ne kadar kaliteli, değerli olduğuna müşteriyi inandırırsa o zaman şirket rakip şirketlerin darbelerinden kendini koruyacaktır.

“Kendi fiyatını söyle! Yüksek kaliteli sekiz bin otelden sana en uygununu seç! 300`den fazla uçak seyahatlerinden sana en uygununu yakala! Düşük faizli ipotek ve ucuz evleri bul! ” Bütün bu saydıklarımızı eskiden duyduğumuzda bunları sahtekârlık ve dolandırıcılık gibi algılıyorduk.

Lakin yukarıda saydıklarımızın hepsini şu anda Priceline.com hayata geçiriyor. İnternet Life Magazine elektronik dergisi Priceline.com`u “Bilet satan en iyi şirket” adına layık gördü.

Priceline.com 1998`de Cey Uolker tarafından kuruldu ve radikal İnternet hizmeti olarak faaliyete başladı. Bu sitenin sade ve orijinal kanunu var: “tüketici kendi fiyatını söylesin, sonra kendi teklifini satıcılara sunsun ve sunduğu teklifli hangi satıcının kabul edeceğini beklesin.”

Bu teklif her iki taraf için hem alıcı hem de satıcı için çok uygun bir anlaşmadır.

Sonuç olarak yukarıda bahsettiklerimden, örneklerden yola çıkarak küçük bir öneride bulunmak istiyorum. Eğer satıcı alıcının duyduğu değerden yüksek fiyat verirse, şirket kendi satışlarında problemlerle yüzleşecek. Eğer şirket duyulan değerden düşük fiyat verirse, ürünler çok iyi satılacak.

Fiyat, Şirket, Hedef, Fiyat ve şirket Hedefleri Nedir

Eğitim Sepeti