Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi

Perakendecilik ve Mağaza YönetimiPerakendecilik ve Mağaza Yönetimi  yani perakendecilik ve mağazacılık dediğimizde da araştırmacıların tanımın da belirttiği gibi doğrudan doğruya son tüketiciye pazarlanmasının, satışının yapıldığı perakende satış noktalarından biridir. Perakendeci ve mağaza, mal ve hizmetin üretim noktasından nihai tüketiciye akışı ile ilgili faaliyetlerin çıkış kapısıdır. Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi yani satış yerleri, halkın hemen her gün uğradığı, sık sık satın alımlarda bulunduğu yerlerdir. Araştırmacılar perakendeci mağazaları, şehir insanlarının ikinci evi olarak tanımlamıştır. Araştırmacılara göre mağazacılık bir dünya yaratmaktır şeklinde tanımlamıştır mağazacılık kavramını. Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi yaratırken müşterinin gerçekten gereksinimi olan ürün ve hizmetlerin sağlanması ilk adım olmalıdır. Ürün ve hizmetlerin müşteriye sunulmasında, mağazanın yeri, cephesi, vitrini, malların yerleşimi, iç tehirler, dekorasyon, açılış-kapanış saatlerinin uygunluğu, fiyatların uygunluğu ve satış sonrası hizmetlerin eksiksiz uygulanması gibi konular mağazacılıkta son derece önemli konulardır. Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi yani mağazalar genel olarak yiyecek satan ve yiyecek dışı ürünler satan mağazalar olarak ikiye ayrılır. Ağırlıklı olarak yiyecek satan mağaza türleri, yiyecek sektöründe perakende mağaza türü olarak yiyecek satan mağaza türleri, genel olarak yiyecek dışı ürünler satan mağaza türleri, genel ürün mağazası başlığı altında incelenmektedir. Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi Türkiye‟de 1990‟lı yıllarda sayıları hızla artan süperrmarketler ve zincir mağazalar, toplu alımların sağladığı avantajlar ve sermaye büyüklüklerinin yanı sıra, hizmet kalitesinin yükselmesi gibi faktörlerle rekabet güçlerini artırmışlardır. Böylesi bir rekabet ortamında, bakkallar başta olmak üzere, bazı küçük ölçekli perakendeci işletmeler kapanmış, bir kısmı da küçülme yoluna gitmiş ve ya da kapanmıştır. Hipermarket ve süpermarket karşısında kaybolan bakkallar karşılarındaki güçlü perakendeciler için bazı stratejiler belirlemişlerdir. Bu stratejiler ile mağazacılık daha da gelişmiştir. Bu eğitime katılmak Perakendecilik ve Mağaza Yönetimi konusunda kendinizi daha da geliştirmek için eğitimimize buradan katılabilirsiniz: MAĞAZACILIK EĞİTİMİ